پلمپ دفاتر از جمله مواردی می باشد که قابل اهمیت بوده و شرکت ها باید قبل از شروع هر سال مالی به آن توجه داشته باشند. طبق قانون تجارت هر تاجری به جز کسبه باید پلمپ دفاتر خودش را قبل از آغاز سال مالی جدید که از اول فروردین همان سال تا 29 اسفند می باشد را اخذ کنند.
طریقه درخواست دفاتر:
برای ثبت به سایت https://irsherkat.ssaa.ir/ مراجعه نمایید:
و از طریق پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی و پر کردن تمام اطلاعات اقدام به ثبت درخواست بفرمایید.
اقدامات لازم قبل از دفاتر نویسی در نرم افزار مالی سپیدار:
برای تهیه نرم افزار میتوانید درخواست خود را از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در میان بگذارید"
🟢نمایندگی رسمی سپیدار و دشت همکاران سیستم
☎️ 02191099150
📞 09190910517
🪩 www.sepidsystemtehran.com
در نرم افزار سپیدار مطمین شوید که تمام اسناد و مدارک لازمه را ثبت نموده اید.
مطمین شوید که برای تمامی اسناد سند حسابداری صادر شده باشند برای این کار تک به تک تمامی فروش ها،برگشتی ها، رسید انبارها ، برگشت انبار، خروج انبار، برگشت خروج انبار و ... را چک کرده و در صفحه ی مربوطه ملاحظه فرمایید که اسناد حسابداری صادر شده باشند.
سپس بر اساس تعدا اسنادی که وجود دارند شروع به صادر کردن اسناد کل کنید.
میتوانید پس از صدور اسناد مرتبط با دفتر روزنامه و کل از ایتم چاپ(پرینت) پرینت گرفته و شروع به تحریر دفاتر نمایید.
نکاتی در خصوص تحریر دفاتر قانونی:
سعی داشته باشید با خودکار روان دفاتر را تحریر نمایید.
روی سطر بنویسید.
اگر اشتباهی رخ داد، مشکلی ندارد با خودکار قرمز یک خط کوچک رو اشتباه کشیده و صحیح آن را بالای آن بنویسید. توجه داشته باشید هرگز اشتباه را جوری خط نزنید که عدد قبلی قابل مشاهده نباشد.
بعد از نوشتن هر صفحه اعداد را با ماشین حساب جمع کنیدو مجموعه را با پرینت سپیدار حتما چک کنید.
توجه داشته باشید که اخرین سطر دفتر جای نوشتن نیست.
از دفاتر به خوبی نگه داری فرمایید گم یا آسیبی نبیند.
نکته:
اگر در روز رسیدگی دفاتر تکمیل نباشد عواقب بدی به همراه خواهد داشت.
این عمل موجب علی الراس شدن مجموعه خواهد شد به این صورت که به درآمد شرکت بدون در نظر گرفتن تمامی هزینه و خرید ها مالیات خواهند بست.
تحریر دفاتر:
دفتر روزنامه را از اولین سطر(بعد از منقول از صفحه) شروع کنید و شماره و تاریخ را بنویسید.
توجه داشته باشید که بین سطرها خط خالی نزارید و همچنین اخرین سطر نزدیک به اخر صفحه هم جای نوشتن نیست.
بعد از اتمام هر سند نوشتن شرح ( به شرح سند حسابداری ) الزامیست.
بعد از پر شدن تمامی خطوط در صفحه شروع به گرفتن سرجمع نمایید و عدد را پایین صفحه زیر هر ستون یادداشت فرمایید و عدد جمع را به سطر اول صفحه بعد منتقل کنید.
بعد از اتمام نوشتن دفاتر اخر کار زیر اخرین عدد خط کشیده و حساب ها رو ببندید.
برای نوشتن دفتر کل بالای هر صفحه حساب مربوطه را یادداشت و شروع به نوشتن اسناد به شرح( به شرح دفتر روزنامه ) نمایید.
توجه
توجه داشته باشید که به پلمپ سربی دفاتر آسیبی نرسد.
دیدگاه خود را بنویسید