1. سوال: “حساب کل در درختواره مشاهده می‌شود، ولی هنگام سند زدن مشاهده نمی‌شود. علت چیست؟”
    پاسخ: “بدلیل اینکه سیستم در سیستم سپیدار بر سطح معین سند صادر می‌شود و هنگام صدور سند حسابداری فقط حساب‌های در سطح حساب معین و تفصیلی نمایش داده می‌شوند و اگر معینی هم نمایش داده نشود، احتمالا معین غیر فعال است.”پاسخ: “بدلیل اینکه سیستم در سیستم سپیدار بر سطح معین سند صادر می‌شود و هنگام صدور سند حسابداری فقط حساب‌های در سطح حساب معین و تفصیلی نمایش داده می‌شوند و اگر معینی هم نمایش داده نشود، احتمالا معین غیر فعال است.”
  2. سوال: “چگونه می‌توانم گزارش چک‌های دریافتی و پرداختی‌ها را تهیه کنم؟”
    پاسخ: “از قسمت دریافت و پرداخت فرم مرور عملیات بانکی را باز کرده و از تب چک‌های پرداختنی و دریافتی گزارش مورد نظر را تهیه می‌نماییم.”
  3. سوال: “عملیات ثبت شده در سیستم دریافت و پرداخت، در مرور عملیات بانکی مشاهده نمی‌شود. علت چیست؟”
    پاسخ: “فرم مرور عملیات بانکی قبل از فرم عملیات بانکی جدید در سیستم باز شده است و جهت نمایش عملیات ثبت شده جدید، می بایست مرور عملیات بانکی بروزرسانی شود یا بسته و دوباره باز شود.”
  4. سوال: “دریافت چک در سال مالی قبل ثبت شده است. می‌خواهم در سال جاری عملیات وصول را انجام دهم ولی چک مورد نظر مشاهده نمی‌شود. علت چیست؟”
    پاسخ: “می‌بایست عملیات پایان دوره سال قبل انجام شود و سیستم دریافت و پرداخت بسته شود تا چک‌های واگذار بانک به سال بعد منتقل گردد.”
  5. سوال: “من پول را در صرافی تبدیل کردم و سپس مانده تامین کننده را از طریق درهم تسویه کردم. باید چگونه این عملیات را در سیستم ثبت کنم؟”
    پاسخ: “ابتدای یک اعلامیه پرداخت زده و میزان ریالی که از بابت تبدیل کردن پول از صندوق یا بانک شما خارج شده را ثبت نمایید، سپس یک رسید دریافت ارزی ثبت کنید و ارز را وارد نمایید.”
  6. سوال: “چک دریافتی تضمینی را چگونه می‌توان در سیستم ثبت نمود؟”
    پاسخ: “از سیستم دریافت و پرداخت از قسمت عملیات، رسید دریافت جدید را باز کرده، در قسمت نوع تضمین را انتخاب نموده و طرف مقابل را مشخص نموده و در تب چک، چک دریافت شده را وارد نمایید.”
  7. سوال: “آیا پیش از انبارگردانی باید قیمت گذاری اسناد انبار انجام شود؟”
    پاسخ: “خیر. انبارگردانی صرفاً جهت کنترل موجودی تعدادی انبار است.”
  8. سوال: “نحوه ی تعریف فرمول محاسبه جدید در سیستم چگونه است؟”
    پاسخ: “در سیستم انبار ابتدا در قسمت عامل محاسبه جدید، عواملی که در فرمول کالا شرکت دارند تعریف مینماییم سپس در قسمت فرمول محاسبه جدید با استفاده از عوامل تعریف شده فرمول تعریف میکنیم.”
  9. سوال: “نصب برنامه مربع به چه صورت می‌باشد؟”
    پاسخ: “برای نصب مربع اول برنامه مربع که از سایت دانلود کردیم روی برنامه دابل کلیک میکنیم و اقدام به نصب برنامه میکنیم.”
  10. سوال: “چگونه می‌توان زبان سیستم را تغییر داد، راه حل چیست؟”
    پاسخ: “هنگام اجرای برنامه در صفحه ورود به سیستم کنار نام شرکت می‌توان زبان سیستم را تغییر داد.”
  11. سوال: “آیا امکان تغییر کد قفل وجود دارد؟”
    پاسخ: “خیر این کد یونیک می‌باشد و امکان تغییر نیست.”
  12. سوال: “نحوه خرید خط پیامک به چه صورت می‌باشد؟”
    پاسخ: “برای خرید خط اعتباری وارد سایت سپیدار سیستم شده و از گزینه خرید خط و اعتبار، برای خرید خط اقدام نمایید.”
  13. سوال: “فیلم‌های آموزشی سپیدار را چگونه می‌توانم تهیه کنم؟”
    پاسخ: “در کلوب مشتریان در قسمت فیلم‌های آموزشی موجود است.”
  14. سوال: “فاکتور تمدید پشتیبانی را از کجا می‌توانم تهیه نمود؟”
    پاسخ: “برای گرفتن فاکتورهای خرید پشتیبانی، در کلوب مشتریان بر روی گزینه فاکتورهای پشتیبانی کلیک نموده و فاکتورهای مورد نظرتان را مشاهده نمائید.”
  15. سوال: “چطور فرم‌های نرم‌افزار را داخل میزکار قرار دهم؟”
    پاسخ: “باید فرم را با موس کشیده و داخل میزکار انداخت.”
  16. سوال: “با چه نرم‌افزاری به سیستم مشتری ریموت می‌شوید؟”
    پاسخ: “با نرم‌افزار ScreenConnect مراحل: ابتدا وارد سایت club.sepidarsystem.com می‌شوید بعد نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد کلاب مشتریان می‌شوید.”
  17. سوال: “با خریدن زیر سیستم (مثل مدیریت پیام)، قفل سخت افزاری تعویض می‌شود یا لایسنس؟”
    پاسخ: “با خرید زیر سیستم (مثل مدیریت پیام) فقط لایسنس تعویض می‌شود، نیازی به تعویض قفل سخت افزاری نیست.”
  18. سوال: “تاریخ نمایش داده شده داخل فرم فاکتور صحیح نمی‌باشد، علت چیست?”
    پاسخ: “تاریخ فاکتور فروش از روی تاریخ ویندوز خوانده می‌شود بنابراین با تصحیح تاریخ ویندوز تاریخ فاکتور نیز اصلاح خواهد شد.”
  19. سوال: “آیا امکان مشاهده مبالغ به ارز پایه در فاکتور فروش ارزی وجود دارد؟”
    پاسخ: “بله، ابتدا می‌بایست برنامه خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.”
  20. سوال: “چگونه می‌توان از عملیات بدون مالیات و عوارض ارزش افزوده در سیستم (های) (تامین کنندگان و انبار/مشتریان و فروش) گزارش تهیه نمود؟”
    پاسخ: “در منوی عمودی وارد سیستم (های) (تامین کنندگان و انبار/مشتریان و فروش) شده و در صورتی که هدف کاربر تنها مشاهده این عملیات باشد، باید: در منوی عمودی از قسمت عملیات گزینه مرور (مبلغی انبار/مرور فروش) را انتخاب کنید.”
  21. سوال: “آیا امکان کپی کردن فاکتور فروش در سیستم وجود دارد؟”
    پاسخ: “برای تکثیر فاکتور فروش به دو روش می‌توان اقدام نمود: 1. در منوی عمودی وارد سیستم مشتریان و فروش شده از قسمت فهرست گزینه فاکتورهای فروش را انتخاب نمائید.”
  22. سوال: “موقع ورود به نرم افزار نوشته‌های دکمه تایید و انصراف و پیشرفته و بروزرسانی و تنظیم سرور و بانک اطلاعاتی و قفل نمایش داده نمی‌شود، باید چگونه مورد پیش آمده را رفع کنم؟”
    پاسخ: “درایور کارت گرافیک باید مجدد نصب شود (این کار توسط خود مشتری باید انجام شود).”
  23. سوال: “چگونه می‌توان ستون بارکد را به فرم تعریف (پیش فاکتور، فاکتور فروش و …) اضافه نمود؟”
    پاسخ: “از منوی عمودی وارد قسمت تنظیمات شده و از قسمت عملیات گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.”
  24. سوال: “چگونه می‌توان تنظیمات ستون‌ها در فرم‌ها و لیست‌ها را به حالت پیش فرض بازگرداند؟”
    پاسخ: “جهت بازگرداندن موارد مخفی شده، می‌بایست در فرم مورد نظر از پایین صفحه گزینه انتخابگر ستون را انتخاب کرده و سپس با انتخاب بازگرداندن تغییرات ستون‌ها به حالت پیش فرض تغییرات پیش فرض را با بازیابی نمود.”
  25. سوال: “آیا این مکان در سیستم وجود دارد که با زدن پرینتر و انتخاب نمونه، مستقیم و بدون پیش نمایش پرینت انجام شود؟”
    پاسخ: “در قسمت شرکت، گزارش ساز سیستم مشتریان و فروش را باز کرده روی فرمت مورد نظر که می‌خواهیم مستقیم چاپ شود راست کلیک کرده و تکثیر گزارش زده سپس در صفحه تیک گزارش مستقیم چاپ شود را فعال کرده و ذخیره می‌نماییم.”
  26. سوال: “چنانچه تخفیف تعریف شده از نوع بسته محصول و سرجمع فاکتورها در فاکتورهای فروش لحاظ نشود، علت چیست؟”
    پاسخ: “در صورتی که تخفیفاتی با مبنای محاسبه بسته محصول و یا سرجمع فاکتورها تعریف نموده‌اید، جهت اعمال تخفیف مورد نظر در فاکتور فروش، بایستی پس از انتخاب اقلام مورد فروش، از داخل فاکتور فروش و پایین صفحه، گزینه محاسبه تخفیف را انتخاب کرده فرم را از بالای صفحه ذخیره نمایید.”
  27. سوال: “نحوه فروش بسته محصول به چه شکل است؟”
    پاسخ: “جهت به فروش رساندن بسته محصول از منوی عمودی وارد سیستم مشتریان و فروش شده فاکتور فروش جدید را باز کنید.”
  28. سوال: “در برخی موارد پس از ثبت تخفیف کلی برای برخی اقلام تخفیف مورد نظر روی قلم مورد نظر لحاظ نمی‌شود، علت چیست؟”
    پاسخ: “در منوی عمودی وارد سیستم مشتریان و فروش شده از قسمت عملیات گزینه اعلامیه قیمت را باز کرده.”
  29. سوال: “آیا امکان تغییر موجودی منفی در انبار وجود دارد؟”
    پاسخ: “در صورتی که می‌خواهید با وجود عدم موجودی فاکتور فروش خود را صادر کنید، کافی است از قسمت تنظیمات وارد تب تأمین کنندگان و انبار شده و تیک گزینه موجودی منفی در انبار کنترل شود را غیر فعال نمایید.”
  30. سوال: “چگونه می‌توان در فاکتور فروش سریال کالا ثبت نمود؟”
    پاسخ: “در فاکتور فروش جدید پس از انتخاب کالا گزینه ثبت سریالی پایین صفحه سمت چپ کلیک کرده و در کادر باز شده سریال‌های کالا را بصورت دستی و یا از بارکد اسکنر و یا از فایل متنی دریافت کرده و گزینه ثبت را کلیک کنید.”
  31. سوال: “آیا امکان جابجا کردن ردیف‌های داخل فاکتور فروش وجود دارد؟”
    پاسخ: “بله، به منظور انتقال سطرهای داخل فرم فاکتور فروش به بالا یا پایین، روی سطر مورد نظر کلیک نموده و از پایین فرم با استفاده از علامت فلش‌های آبی رنگ (انتقال به بالا و پایین)، می‌توانید سطر مورد نظر را جابه جا نمایید.”
  32. سوال: “منظور از گزینه توافقات تسویه در فاکتور فروش چیست؟”
    پاسخ: “نحوه توافق انجام شده بین فروشنده و مشتری را می‌توان در این قسمت درج نمود.”
  33. سوال: “منظور از گزینه کنترل اعتبار مشتری با در نظر گرفتن وصول چک چیست و چه کاربردی دارد؟”
    پاسخ: “کنترل اعتبار مشتری به گونه‌ای طراحی شده است که تنها زمانی که چک دریافتی به وضعیت وصول برسد مبلغ آن روی سقف اعتبار طرف مقابل تاثیر خواهد گذاشت.”
  34. سوال: “آیا این امکان وجود دارد که تخفیفات فاکتور فروش در سند حسابداری آن نمایش داده نشود؟”
    پاسخ: “چنانچه در نظر دارید تخفیفات لحاظ شده در فاکتور فروش، در سند حسابداری آن مشاهده نگردد، باید تیک گزینه صدور سند حسابداری فاکتور با تخفیف انجام شود را برداشت.”
  35. سوال: “پس از ثبت و ذخیره فاکتور فروش، مقدار فاکتور شده از انبار مربوطه کسر می‌شود؟”
    پاسخ: “موجودی اقلام داخل فاکتور فروش زمانی از انبار مرتبط کسر می‌گردد که سند خروج انبار صادر شده باشد.”
  36. سوال: “چگونه می‌توان از عملیات بدون مالیات و عوارض ارزش افزوده در سیستم (های) (تامین کنندگان و انبار/مشتریان و فروش) گزارش تهیه نمود؟”
    پاسخ: “در صورتی که هدف کاربر تنها مشاهده این عملیات باشد، بایستی در سیستم (تامین کنندگان و انبار/مشتریان و فروش) از قسمت عملیات گزینه مرور (مبلغی انبار/مرور فروش) را انتخاب کند.”
  37. سوال: “چگونه می‌توان ستون بارکد را به فرم تعریف (پیش فاکتور، فاکتور فروش و …) اضافه نمود؟”
    پاسخ: “از منوی عمودی وارد قسمت تنظیمات شده و از قسمت عملیات گزینه تنظیمات را انتخاب کنید و بارکد کالا را فعال نمایید.”
  38. سوال: “چرا در فهرست فاکتور ها همه فاکتورها نمایش داده نمی‌شود؟”
    پاسخ: “در فهرست فاکتور از بالای فرم سمت چپ، سلکتور را باز کرده و گزینه همه فاکتورها را انتخاب کنید.”
  39. سوال: “چگونه می‌توان فاکتور اصلی گزارش‌های خریداری شده از کلاب مشتریان را گرفت؟”
    پاسخ: “با بخش فروش تماس گرفته و درخواست ارائه فاکتور کنید.”
  40. سوال: “نسخه جدید نرم‌افزار چه زمانی منتشر خواهد شد؟”
    پاسخ: “زمانی برای انتشار نسخه‌ها مشخص نمی‌شود و باید از طریق کلاب مشتریان پیگیری کنید.”
  41. سوال: “چه منابعی جهت آموزش سپیدار وجود دارد؟”
    پاسخ: “سی دی بسته آموزش سپیدار، کلوب مشتریان.”
  42. سوال: “چگونه می‌توان اعتبار مشتری را کنترل کرد؟”
    پاسخ: “با استفاده از تیک کنترل اعتبار مشتری با در نظر گرفتن وصول چک، می‌توانید اعتبار مشتریان خود را مدیریت کنید.”
  43. سوال: “چگونه می‌توان فرم‌های نرم‌افزار را داخل میزکار قرار دهم؟”
    پاسخ: “باید فرم را با موس کشیده و داخل میزکار انداخت.”
  44. سوال: “با استفاده از چه نرم‌افزاری به سیستم مشتری ریموت می‌شوید؟”
    پاسخ: “با استفاده از نرم‌افزار ScreenConnect مراحل: ابتدا وارد سایت club.sepidarsystem.com می‌شوید بعد نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد کلاب مشتریان می‌شوید.”
  45. سوال: “آیا می‌توان تغییرات ستون‌ها در فرم‌ها و لیست‌ها را به حالت پیش‌فرض بازگرداند؟”
    پاسخ: “بله، جهت بازگرداندن موارد مخفی شده، می‌بایست در فرم مورد نظر از پایین صفحه گزینه انتخابگر ستون را انتخاب کرده و سپس با انتخاب بازگرداندن تغییرات ستون‌ها به حالت پیش‌فرض تغییرات پیش‌فرض را بازیابی نمود.”
  46. سوال: “آیا امکان پرینت مستقیم و بدون پیش‌نمایش در سیستم وجود دارد؟”
    پاسخ: “بله، در قسمت شرکت، گزارش ساز سیستم مشتریان و فروش را باز کرده و روی فرمت مورد نظر راست کلیک می‌کنید و تکثیر گزارش زده و در صفحه تیک گزارش مستقیم چاپ شود را فعال کرده و ذخیره می‌نماییم.”
  47. سوال: “در صورت تعریف تخفیف بسته محصول، چرا در فاکتورهای فروش لحاظ نمی‌شود؟”
    پاسخ: “اگر تخفیفاتی با مبنای محاسبه بسته محصول تعریف نموده‌اید، جهت اعمال تخفیف مورد نظر در فاکتور فروش، باید پس از انتخاب اقلام، از داخل فاکتور فروش و پایین صفحه، گزینه محاسبه تخفیف را انتخاب کرده و فرم را از بالای صفحه ذخیره نمایید.”
  48. سوال: “خرید زیر سیستم مانند مدیریت پیام بر روی قفل سخت‌افزاری تاثیر دارد یا نه؟”
    پاسخ: “خیر، با خرید زیر سیستم مانند مدیریت پیام تنها لایسنس تعویض می‌شود و نیازی به تغییر قفل سخت‌افزاری نیست.”
  49. سوال: “چگونه می‌توان تاریخ نمایش داده شده در فرم فاکتور را تصحیح کرد؟”
    پاسخ: “تاریخ فاکتور فروش از روی تاریخ ویندوز خوانده می‌شود بنابراین با تصحیح تاریخ ویندوز تاریخ فاکتور نیز اصلاح خواهد شد.”
  50. سوال: “چگونه می‌توان مبالغ به ارز پایه را در فاکتور فروش ارزی مشاهده کرد؟”
    پاسخ: “برای مشاهده مبالغ به ارز پایه در فاکتور فروش ارزی، ابتدا باید برنامه خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.”