در این مقاله میخواهیم زیرسیستم های نرم افزار مالی سپیدار را به شما معرفی کنیم. درابتدا باید بدانیم زیرسیستم سپیدار چیست و زیرسیستم ها چه تفاوت هایی با سیستم دارند.سیستم های سپیدار یا همان ماژول ها بخش های اصلی نرم افزار سپیدار هستند اما زیرسیستم ها به عنوان امکانات اضافی نرم افزار میباشند .همچنین برای استفاده از زیرسیستم ها باید سیستم های اصلی و ماژول های مرتبط بر روی رایانه شما نصب شده باشد.
انواع زیرسیتم های سپیدار عبارتند از :
1.زیرسیستم توزین
2.زیرسیستم چند زبانه
3.زیرسیستم ارزی
4.زیرسیستم ردیابی
5.زیرسیستم دو واحدی
6.زیرسیستم فروش پیشرفته
7.تبدیل انبار بازرگانی به تولیدی
8.زیرسیستم مدیریت پیام
9.زیرسیستم مدیریت تنخواه گردان
10.زیرسیستم گزارش ها و نمودهای مدیریتی
نمایندگی رسمی سپیدار و دشت همکاران سیستم
☎️ 02191099150
📞 09190910517
www.sepidsystemtehran.ir
1.زیرسیستم توزین
به هنگام خروج برخی کالاها میبایست از باسکول برای اندازه گیری وزن کالاها استفاده کرد.
نرم افزار مالی سپیدار با استفاده از زیرسیستم توزین به شما کمک میکند داده های دستگاه اندازه گیری را به راحتی ثبت نمایید.
شایان ذکر میباشد که امکان اتصال به ماژول انبار و فروش برای این زیر سیستم از قبل فراهم شده است.
با استفاده از این زیرسیستم اطلاعاتی از قبیل وزن پر و خالی ماشین و سپس وزن کالایی که وارد شرکت شده و یا اینکه از شرکتتان خارج می شود وجود خواهد داشت در ضمن این اسناد کاملا قابلیت انتقال به اسناد انبار و فروش را خواهند داشت.
اطلاعاتی که از طرق زیرسیستم توزین برای شما قابل فراهم است:
1.امکان ثبت نام راننده و نوع ماشین آن.
2.امکان ثبت مقادیر ورودی و خروجی انبار بر اساس وزنشان.
3.امکان برقراری ارتباط زیرسیستم توزین با باسکول های متفاوت.
4.با استفاده از این زیرسیستم شما میتوانید اطلاعاتی از قبیل نوع توزین وزن خالی و پر و مقدار افت را ثبت نمایید.
2.زیرسیستم چند زبانه
با استفاده از این زیرسیستم میتوانید اطلاعات خود را به زبان های مختلف ثبت نمایید.
امکان استفاده از این زیرسیستم در بسته های بازرگانی ،تولیدی،پیمانکاری،خدماتی وجود داردو قابلیت این را دارد اطلاعات خود را به زبان های مختلف از قبیل انگلیسی، عربی ،کردی و... ثبت نمایید.
3.زیرسیستم ارزی
برخی شرکت ها معاملات خود را به جای ارز رایج کشور با ارزی های خارجی انجام میدهند که به معاملات ارزی معروف هستند.
به عنوان مثال شرکتی کالایی میفروشد و وجه آن را به صورت ارزی دریافت مینماید ، در این صورت میتوان از زیرسیستم ارزی سپیدار استفاده نمود.
امکاناتی که زیرسیستم ارزی برای شما فراهم مینماید :
1. با استفاده از ایا زیرسیستم امکان ثبت فرآیند ها با ارزهای مختلف برای شما فراهم آورده شده است و همزمان با پایان سال نرم افزار سپیدار به صورت کاملا خودکار سند تسعیر ارز را صادر می کند و سپس سود و زیان حاصل از تسعیر را شناسایی خواهد کرد .
2.میتوانید فرایند خود را به صورت ارزی که معامله با ان صورت گرفته ثبت نمایید و سپس به عنوان ارز پایه نگهداری نمایید.
3.با استفاده از زیرسیستم ارزی میتوان قیمت های فروش و تخفیفات را بر اساس ارزهای مختلف ثبت نمود.
4.زیرسیستم ردیابی
با استفاده از زیرسیستم ردیابی میتوانید خرید ، ساخت ، طراحی و فروش کالاهای خود را به صورت کامل در نظر بگیرید . در زیرسیستم ردیابی شما میتوانید لات نامبر ، تاریخ انقضا و یک مشخصه از کالا را که قابلیت پیگیری بعدی داشته باشد تعریف کنید.
زیرسیستم ردیابی را میتوانید به قفل های سپیدار خود اضافه نمایید ودر صورت داشتن ماژول انبار و فروش از آن بهره مند شوید.
امکانات زیرسیستم ردیابی :
1.کاردکس کالای شرکت را به تفکیک ردیابی تهیه نمایید.
2.شما میتوانید ورود و خروج کالاهای خود را به تفکیک رنگ و تاریخ انقضا ثبت نمایید.
3.در زیرسیستم ردیابی امکان موجودی کالا به تفکیک ردیابی امکان پذیر است.
5.زیرسیستم دو واحدی
درصورتی که شرکت شما با واحدهای اندازه گیری متفاوتی مانند کیلو ، بسته ، عدد ، لیتر و... سروکار داشته باشد باید از زیرسیستم دو واحدی استفاده نماید.
با استفاده از زیرسیستم دو واحدی میتوانید کالاهای خود را با دو واحد متفاوت موردسنجش قرار دهید . همچنین برای کالاهایی که نسبت بین واحدهای آن ها همیشه ثابت نیست با استفاده از زیر سیستم دو واحدی سپیدار ورود و خروج کالا را برایشان ثبت نمایید.
6.زیرسیستم فروش پیشرفته
قبل از تهیه زیرسیستم فروش پیشرفته باید توجه فرمایید که پیش نیازهای این زیرسیستم را از قبل تهیه کره باشید.
1.امکان ثبت پیش دریافت بر روی فاکتور
2.امکان ثبت خروج انبار بر روی پیش فاکتور
3.امکان تعیین تخفیف برای کالاها در بازه های مختلف
4.میتوانید انواع تخفیفات خطی و پلکانی را تعریف نمایید.
5.با استفاده از این زیرسیستم میتوانید کالای هدیه(اشانتیون) در فاکتور فروش و برگشتی درج نمایید.
6.با استفاده از این زیر سیستم قادر خواهید بود که انواع مدلهای تخفیف از طریق خروجی اکسل را ارسال و یا اینکه دریافت نمایید.
7.با استفاده از زیرسیستم فروش پیشرفته میتوناید بسته محصول را تعریف نمایید.
8. شما می توانید بازاریاب (ویزیتور) در فاکتور فروش و فاکتور برگشتی با درصد مشارکتهای مختلف را تعیین نمایید.
9.میتوناید حساب پورسانت را چاپ و سپس تسویه نمایید.
10.میتوانید مدل های مختلف پورسانت را به ازای هر بازاریاب بر اساس درصد و مبلغ تعیین نمود.
11. براساس پارامترهایی از جمله گروه مشتری ، ارز ، ردیابی قیمت را اعلام نمایید.
12.و همچنین میتوان موجودی انبار را رزرو نمود.
7.تبدیل انبار بازرگانی به تولیدی
درصورتی که نرم افزار شما بسته بازرگانی است با استفاده از این زیرسیستم میتوانید آن را به بسته ی تولیدی تبدیل نمایید چرا که تفاوت این دو بسته فقط در انبارهایشان میباشد.
1.با استفاده از این زیر سیستم شما می توانید ورود محصول تولید شده به انبار از خطوطی که آن را تولید می کنند و زمانی که کالایی برای استفاده در خطوط تولید خارج می شود را ثبت نمایید .
۲ . شما با استفاده از نرم افزار سپیدار می توانید قیمت گذاری کالا را بر اساس قیمت نهایی تولید انجام دهید.
8.مدیریت پیام سپیدار
گاهی ممکن است شرکت شما در مواقعی خاص مثل سالروز تولدشان به مشتریان خود پیامک ارسال نماید در این صورت نیاز است که از زیرسیستم مدیریت پیام سپیدار استفاده نمود.
امکانات زیرسیستم مدیریت پیام سپیدار
1.اعلام مانده حساب های مشتریان از طریق پیامک
2.ارسال مبلغ فاکتور هر مشتری به صورت خودکار بعد از ذخیره هر فاکتور
3.ارسال های پیامک های تبلیغاتی و مناسبتی به مشتریان
4.ارسال پیام با زمان بندی های خاص روزانه ،هفتگی،ماهانه
5.دریافت پاسخ پیامک های ارسال شده و گزارشگیری آن ها از سیستم
6. با استفاده از این زیر سیستم می توانید تمامی فرایندهای بسیار مهم از قبیل حذف یا ویرایش اسناد از طریق پیامک دریافت نمایید
9.زیرسیستم مدیریت تنخواه گردان
این زیرسیستم برای مدیریت تنخواه و تنخواه داران شرکت تعریف شده است که در ادامه به امکانات آن میپردازیم.
در ابتدا باید بدانیم تنخواه چیست و به چه کسانی تنخواه دار میگویند.
تنخواه یک حساب نقدی است که کسب و کارها برای پرداخت هزینههای معمول و کوچک از آن استفاده میکنند.
به افرادی که مسئولیت پرداخت هزینه های تنخواه را بر عهده دارند تنخواه دار می گویند. در شرکت های بزرگ تر که دارای چندین بخش هستند، هر بخش یک نفر مسئولیت تنخواه را بر عهده دارد.
۱.امکان تعریف هریک از تنخواه داران
۲.ثبت هزینه های تنخواه و تایید آن توسط سرپرست
۳.تعیین سقف مبلغ اعتبار برای تنخواه دار
۴.امکان گزارشگیری مجزا از مانده حساب های تنخواه
۵.امکان صدور سند حسابداری خودکار هزینه های تنخواه
۶.امکان شارژ تنخواه متناسب با مانده ی و میزان اعتبار آن
۷.دریافت صورت هزینه های فرم تنخواه دار از طریق اکسل
۸.پیوست اسناد به فرم صورت هزینه تنخواه
10.زیرسیستم گزارش های مدیریتی
در تمام کسب و کارها و شرکت ها اطلاعات و داده های خام برای بررسی فعالیت های شرکت و تصمیم گیری و برنامه ریزی درست مناسب نیستند مگر اینکه این اطلاعات و داده ها به گزارشات کامل و به صورت داشبوردهای مدیریتی نشان داده شوند
سپیدار با اضافه کردن زیرسیستم گزارش های مدیریتی این امکان را به شما میدهد تا بتوانید گزارشات کاملی از اطلاعات خود به دست اورید
از امکانات زیرسیستم گزارش های مدیریتی:
1.بررسی سود و زیان شرکت به صورت ماهانه، فصلی و سالانه
2. امکان تجزیه سنی بر اساس معین دلخواه و به ازای تمام طرف حسابها
3.مشاهده گردش هزینهها به تفکیک مراکز هزینه
4.گزارش نقدینگی شرکت
5.مشاهده روند دریافت و پرداخت شرکت
6. مشاهده وضعیت و برآیند تعهدات و مطالبات
7. مشاهده مشتریان بدهکارتر
8.مشاهده تامینکنندگان بستانکارتر
9.مشاهده گزارش پرفروشترین محصولات و خدمات
نمایندگی رسمی سپیدار و دشت همکاران سیستم
☎️ 02191099150
📞 09190910517
www.sepidsystemtehran.ir
دیدگاه خود را بنویسید